Week 2 - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

11 Januari 2014 | Australië, Kelmscott

Mijn 1-na laatste blog vanuit Australië. Wat gaat de tijd toch snel!

Maandag begon vrij rustig met orgel studeren. Daarna heb ik nog wat kleine klusjes rondom het huis gedaan. Achterin de middag kon ik weer mijn koffer pakken voor een nachtje op het strand. In the white hills. In een mooie omgeving met 3 anderen waaronder 2 Nederlanders. Daar hebben we wat gevist en lekker worstjes gegeten. En toen het donker was zijn we naar bed gegaan om de volgende ochtend vroeg te beginnen

Dinsdag heb ik mij een soort van verslapen. Ik werd pas om 6 uur wakker, terwijl de rest al om 5 uur begonnen was met vissen. Na een paar uurtjes proberen met een flinke tegenwind hebben we besloten maar weer naar huis terug te gaan. We hebben helaas helemaal niets gevangen. Dus we waren toch wel een klein beetje teleurgesteld. Om 7:30 zijn we weer vertrokken. Na het ritje op het strand, de banden oppompen en een andere langere rit over de weg hebben we lekker ontbeten met een pie (vleesragout in een bladerdeeg bakje). Onderweg zijn we nog gestopt voor een tijgerslang die over de weg heen kroop en we zijn nog naar een waterval geweest. Toen zijn we rechtstreeks naar huis gegaan. Daar aangekomen hoorde ik dat we weer naar het strand gaan, maar deze keer in Rockingham met de hele familie. Daar hebben we spelletjes gespeeld, een beetje gezwommen en gebarbecued. Bij thuiskomst heb ik me snel gedoucht en ben ik mijn bed in gedoken.

Woensdag begon met orgel studeren. Na thuiskomst ben ik met Henk mee geweest voor een paar klusjes. En toen was er weer een barbecue, maar deze keer 1 als afscheid van Cornelis en Greta en hun kinderen. Die gingen weer terug naar Papua new Guinee. Toen was het inmiddels weer tijd om naar bed te gaan

Donderdag ben ik weer eerst naar de kerk geweest. De rest van de dag heb ik niet zo veel meer gedaan. Ik kon het zwembad eens in. Daarna heb ik Henk geholpen met het vernieuwen van de telefoonkabels in huis. Helaas is er iets fout gegaan zodat er sinds dien geen internet en telefoon meer is. ’s Avonds na het eten ben ik bij Rob en Sary Schoof een film wezen kijken. Ook eens iets anders dan normaal.

Vrijdag begon vrij rustig. Ik ben ’s morgens weer naar de kerk geweest. Voor die dag werd er warm weer opgegeven, dus ik heb mij rustig gehouden voor de dag. Ik ben nog wel met David naar een aantal winkels geweest opzoek naar een oplader voor zijn laptop. Ook het internet deed het nog steeds niet. En het zou zelfmarteling zijn om nu naar die zolder te klimmen, want daar zou het zomaar eens ruim 50 graden kunnen zijn. Ook heb ik een tijdje in het zwembad gehangen met David. Voor de verandering heb ik die avond eens gekookt. Dat gebeurt ook niet zo vaak. Een prijtaart (bladerdeeg rand met als invulling prij met hamblokjes). ’s Avonds heb ik vrijwel niets meer uitgevoerd.

Zaterdag begon vroeg, omdat ik graag vroeg naar de kerk wilde. Daar ben ik een groot deel van de ochtend ook gebleven. Na de lunch ben ik daar weer heen gegaan, en daar ben ik nu nog steeds. Vandaag liep de temperatuur op tot bijna 42 graden. Dus ik ben blij dat de kerk airconditioning heeft! Omdat het internet het nog steeds niet doet schrijf ik maar vandaag. Ik kan hier in de kerk ook op het internet dus dan kan ik makkelijk uploaden.

Morgen is een zondag zoals alle anderen. Daar volgende week meer over. Ook ga ik volgende week maandag orgel spelen in Fremantle. Dinsdag morgen vertrek ik voor een rit lang de zuid-west kust. Woensdag en donderdag verblijf ik in Albany. Vrijdag is er een afscheids/verjaardagsfeest georganiseerd voor mij. Zaterdag ga ik naar Rottnest island. Een prachtig eiland waar veel te doen is. Zondag is ook weer vrij gewoon en maandag vertrek ik weer naar Nederland. Dus mijn agenda is vol!

  • 11 Januari 2014 - 11:03

    Annelies:

    Je krijgt al moeite met de NL taal zie ik haha (prij+prei)

  • 14 Januari 2014 - 12:19

    Hans Egberts:

    Een mooi verhaal. Je bent al aardig ingeburgerd, maar helaas je bent alweer aan het aftellen.
    Tot gauw hier in Holland. Alvast een goede vlucht toegewenst.

  • 17 Januari 2014 - 15:18

    Bart Sjerp:

    Ik zag dat je al weer bent ingedeeld bij de diensten van komende weken, een goede terugvlucht volgende week en tot horens,en neem je plu mee en een sjaal tis hier niet zo lekker met het weer als daar.
    gr bart sjerp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kelmscott

Matthijs

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 16802

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

trip to australia 2

15 Juli 2013 - 21 Januari 2014

Trip to Australia

Landen bezocht: