week 1 - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu

week 1

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

05 Januari 2014 | Australië, Kelmscott

Daar gaan we weer. Dit was de 2e week van mijn vakantie. Het kan dus weer een aardig verhaaltje worden.

Maandag was een volle dag. Zondag avond kreeg ik te horen dat er een groep naar Bornholm beach ging. De halve Ballast familie ging daar ook naar toe, dus ik wilde ook erg graag. Het ging vooral om vissen. Het enige probleem was dat er geen zitplaatsen meer waren in de auto's dus moest ik zelf wat regelen, wat mij dus ook is gelukt. Bohdan van der Wal ging mee. Dus ik heb een ochtendje gevist. In totaal hadden we 19 vissen waarvan 7 haring en 12 silver bream. Het weer was guur die dag en een beetje fris, maar de ochtend was er niet minder leuk om. Na een tijdje ging het grootste gedeelte van de groep weg op weg naar Denmark, een plaatsje vlak naast Albany (nog wel 50 km). Wij gingen met de auto als laatste weg en probeerde om op een ander pad omhoog te rijden, dat ging helaas niet door het hete en droge zand. Dus dan maar het andere pad. Daar aangekomen bleek er een auto dwars op de track te staan. Erg vervelend want door het zachte zand kon die geen kant meer op. Er stonden nog 4 andere auto's te wachten om omhoog te rijden. Om een lang verhaal kort te maken: Het heeft ruim 3 uur geduurd voordat alle auto's een plateau hoger stonden. Alle auto's hadden problemen met het omhoog rijden.
Het was eerst de bedoeling om nog naar een ander strand te gaan, maar ivm de tijd hebben we dat niet meer gedaan. Wij zijn rechtstreeks door gereden naar Denmark. Daar hebben we met de andere groep voetbal en cricket gespeeld. Na het "sporten" zijn we naar een ander, meer toegankelijk strand gereden voor een barbecue op het strand. Erg leuk! Na de barbecue zijn we meteen naar huis gegaan om de vissen te villen en om naar bed te gaan. De volgende dag zou een erg lange dag worden

Dinsdag, oudejaarsdag, ben ik eerst met de broertjes Dekker naar de free reformed church van Albany geweest om het orgel te bespelen. Dat was de ochtendbesteding. Na de lunch werden er oliebollen gebakken, werd mijn haar afgeschoren (niet helemaal kaal hoor ;-) ) en ben ik naar de tree top walk geweest. Een hangbrug op 40 meter boven de grond die tot de top van de bomen reikt. Na een korte wandeling zijn we weer richting de caravan gegaan. Dit was trouwens met 2 Canadezen, iemand van Tasmania en 1 uit Albany (en een Hollander natuurlijk). Bij aankomst moest ik me haasten met eten en verkleden want om half 8 begon de kerkdienst. Na de kerkdienst hebben we ons rustig verkleed en zijn we even kort bij Gerrit en Carina Ballast geweest voor een soort familie reünie. Na een drankje en van sterretjes te hebben afgestoken zijn we naar een camping gegaan waar iemand van de kerk in Kelmscott stond. Na een snel drankje daar zijn we naar de haven gereden waar vuurwerk werd afgestoken (een paar pijltjes, stelde niet zoveel voor). Toen het vuurwerk klaar was zijn we naar een baai gereden om daar met elkaar nog even een drankje te drinken en om gezellig met elkaar te praten. Wij kwamen rond 2 uur weer aan bij de caravan. Daar hebben we nog even nagepraat en lag ik rond 3 uur in mijn bed. 5 uurtjes later ging de wekker weer.

Woensdag heeft de familie waar ik bij verblijf altijd een familie reünie op het strand, 3 kwartier rijden van Albany. Daar zijn we de hele dag geweest. We hebben cricket gespeeld, we zijn wezen zwemmen, hebben van 8 meter hoge rotsen af gesprongen (ik niet hoor, veel te hoog), we zijn een stukje door de bergen wezen rijden over zandpaden en ik heb op een luchtband achter een boot aan gehangen. Dat was zo'n beetje de dag. Ook was er tijd voor bijpraten en een lekkere barbecue. Na deze leuke dag was iedereen gebroken, dus we zijn vrij vroeg naar bed gegaan.

Donderdag was een uitslaap dag (tot op z'n laatst 8 uur). Om 8 uur vertrokken de eerste 2 weer naar Perth voor werk. Dus er moest nogal wat opgeruimd worden. Ik sliep in een tentje vlak naar hun, dus ik werd natuurlijk wakker. Na een paar uurtjes gingen ook de volgende 2 naar huis. Dus ik bleef over met david, henk en rita Ballast. Dat werd al gauw vrij saai. Daarom heb ik nog even op souvenir jacht gegaan en heb ik zitten internetten en heb ik spelletjes gespeeld bij de familie van der Wal. 's Avonds heb ik een krab bereid. Een flink karwei, want hij was nog helemaal compleet. Ik moest em dus "uit elkaar halen". Daarna dus een vismaaltijd. Henk en Rita zijn uit eten gegaan. Vervolgens heb ik David op bed gelegd en ben ik zelf ook gaan slapen

Vrijdag morgen ben ik om 9 uur naar de kerk in Albany gegaan om het orgel te bespelen. Na een paar uurtjes spelen ben ik naar de familie van der Wal gegaan om wat dozen van hun dochter op te halen. Die verhuisd naar Perth. Daar heb ik ook nog wat internet gebruikt en vervolgens ben ik weer terug naar de caravan gegaan. Daar heb ik geluncht en heb ik nog even een tukje gedaan. Om 2 uur ben ik de auto in gestapt opweeg naar Perth. Ik heb de reis helemaal alleen afgelegd. Vrij saai, maar met wat muziek kom je er wel doorheen. Ook de inhaalmanoeuvres houden je wel wakker. Bij thuiskomst stond het eten al weer klaar (de rit duurde 3 uur en 50 minuten). Na een aantal kleine klusjes ben ik weer mijn bed in gedoken.

Zaterdag ochtend heb ik geholpen met stofzuigen en heb ik de auto opgepoetst. Na de lunch ben ik naar de kerk gegaan om te studeren. Toen kwamen Henk, Rita en David weer thuis en hadden we een lekkere maaltijd. Na het eten waren er vooral veel skype gesprekken. Ook weer eens leuk.

Zondag begon zoals alle andere zondagen. Naar de kerk. Na de dienst werden we verwacht voor koffie bij zoon Fred die net jarig was geweest. Daar kom ik net van terug. Ik ben gelijk het zwembad in gedoken en ik heb net mijn lunch op. Zometeen ga ik naar een andere kerk toe, de Free Reformed Church van Southern River. Ds Cornelis Kleyn (schoonzoon van Henk en Rita uit Papua New Guinee) gaat voor in die dienst, wat niet zo vaak voor komt. Dus wij gaan naar hem luisteren voor de verandering. En dan is het weer tijd voor het avondeten. Vanavond staat er niets op het programma, dus dat wordt een rustig avondje.

Komende week staat er nog niet zoveel in de agenda. Wat ik waarschijnlijk wel ga doen is orgelspelen in Fremantle en opnames maken bij Hans Schoof thuis.

Van mijn reis zijn maandag exact 2 weken over, dus ik schrijf nog 2x een blog en dan is het over. Ik zal tegen die tijd wel schrijven wat mijn vliegtijden zijn, enz. Maar nu eerst nog even genieten van een heerlijke vakantie met gemiddelde temperaturen die richting de 40 graden gaan.

  • 05 Januari 2014 - 08:54

    Gerben & Chantal :

    Hoi Matthijs,

    Wat leuk om te lezen wat jij allemaal beleeft in Australië.
    We zijn heel erg benieuwd naar jouw foto's en verhalen:)

    Nog even en dan ben je weer terug in NL.
    Het zal hier dan wel stukken kouder zijn dus neem een dikke trui mee in het vliegtuig.

    Nog heel veel plezier en geniet er nog van!!

    Groetjes Gerben & Chantal


  • 05 Januari 2014 - 09:01

    Arjan Breukhoven:

    Leuk te zien dat al zo'n vijfeneenhalfduizend keer je blog is gelezen. Veel interesse vanuit Nederland. Nog even en dan weer terug van een onvergetelijke reis. Maar ... hier staan ook weer leuke dingen te wachten.

    Veel plezier nog en ... iedereen de groeten in down under.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kelmscott

Matthijs

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 16801

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

trip to australia 2

15 Juli 2013 - 21 Januari 2014

Trip to Australia

Landen bezocht: