de eerste dagen - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

12 Juli 2015 | Australië, Kelmscott

Na anderhalf jaar ben ik weer afgereisd naar het land, wat inmiddels toch wel mijn 2e thuisland mag heten, Australië. Afgelopen donderdag ben ik om 11:15 begonnen met mijn 28 uur durende reis.
M'n moeder heeft mij afgezet bij de trein. Vanaf daar startte mijn 2e lange solo reis. Na 45 minuten in de trein in hebben gezeten Begon het lange wachten op Schiphol. Zoals altijd was ik veel te vroeg. De incheckbalie was geen eens geopend. Na de Paspoort en handbagage controle Moest ik nog 3 uur Wachten. De eerste reis duurde zo'n 6 uur. Tijdens deze vlucht heb ik veel te lang achter mekaar gezeten. Dat resulteerde dus in vreselijke spierpijn in m'n bovenbenen. Ook omdat de zitplaatsen vrij krap waren. Gelukkig had ik in doha, Qatar de tijd om te lopen. Wel 3 uur. In Qatar moest ik vrij ouderwets met een trap naar beneden naar de bus die de passagiers naar de terminal bracht. Bet was plaatselijke tijd middernacht en nog 38 graden celcius. Dat merk je wel als je uit en airco gekoeld vliegtuig komt! Tijdens de 2e vlucht heb ik ieder uur een kort rondje gelopen. Het resultaat mocht er wezen. Geen spierpijn! De vlucht duurde 10,5 uur. Ik heb ongeveer 2 uur geslapen. Na aankomst in perth wist ik dat mij heel wat controles te wachten stond, maar dat het zo druk was had ik niet verwacht. Eerst stond ik 3 kwartier in de rij voor de Paspoort controle. Het leek de rij voor de droomvlucht in de efteling wel. Na daar eindelijk doorheen te zijn kon ik m'n koffer gaan halen. Daar wachtte mij de volgende verrassing. Weer een lange rij. Deze keer voor de bagage controle, want niets of niemand komt zomaar dat land binnen. Daar moest ik 20 minuten voor wachten. Eindelijk naar buiten! Daar stond sander (inmiddels al een uur) te wachten. De auto startte zowaar in 1 keer (lees voor de auto verhalen sander z'n blog)! Na een half uur rijden kwamen we aan bij het huis waar ik de vorige keer ook Verbleef, bij de familie ballast. (Henk, rita en david zijn nog in papua nieuw guinea tot dinsdag nacht). Na nog wat te hebben gegeten ben ik naar bed gegaan (10 uur). Zaterdag ochtend was ik alleen thuis, omdat de rest van het gezin weg was. 's Morgens heb ik wat gestudeerd op de piano en heb ik wat boodschappen gedaan. 's Middags ben ik door sander opgehaald om naar de familie dekker te gaan. Van hun kon ik een scooter lenen. Dat is dus mijn vervoersmiddel de komende tijd. 's Avonds heb ik bij hun gegeten en ben daar verder blijven hangen. Het hele gezin was er. Dat was erg gezellig . Rond 9 uur ben ik weg gegaan, want ik begon in te storten. Naar bed dus (om half 11). Vanmorgen uiteraard naar de kerk geweest. Daar zag ik allerlei bekenden, dus het duurde ff voordat ik zat. Ik heb net m'n kop koffie op. Zometeen ga ik weer naar de kerk om na 3 dagen weer eens op een te spelen. Daarna volgt dienst 2 en een diner. Vanavond ga ik naar een verlovings feest toe van Liam en Chelsea. Ik vaak met m'n neus in de boter!

Wat ik de komende week ga doen zie ik wel. Er zijn geen plannen. Ik zal de komende weken weer wekelijks een blog schrijven. De groeten uit en heerlijk zonnig, maar wel redelijk koud Australië (vooral 's nachts)

  • 12 Juli 2015 - 08:45

    Lucia Bron:

    mooi om zo weer van je 'avonturen' te lezen. Wachten op Schiphol is altijd lang.

  • 12 Juli 2015 - 08:47

    Annelies De Jong:

    Leuk om weer mee te kunnen lezen wat je zo allemaal doet in het verre Australië.een hele fijne tijd gewenst en tot hoors!

  • 12 Juli 2015 - 09:42

    Anja:

    Leuk om ook jouw verslag weer te lezen! Veel plezier daar. Groetjes.

  • 12 Juli 2015 - 12:11

    Ria:

    Fijn, dat je veilig en wel bent gearriveerd! De knoop bij je moeder kan weer verdwijnen

  • 12 Juli 2015 - 20:04

    Niels-Jan:

    Wat een mooie reis, geniet ervan!!

  • 12 Juli 2015 - 20:29

    Josephine:

    Veel plezier Matthijs en lekker veel plezier maken! En de groeten aan Sander

  • 12 Juli 2015 - 20:48

    Gerard Kardol:

    Ik begrijp dat jij een soort verspieder bent, die de familie vooruit reist.
    Wanneer komen je ouders aan? Ga er van genieten, je weet de weg en kent de spraak.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kelmscott

Matthijs

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 16798

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

trip to australia 2

15 Juli 2013 - 21 Januari 2014

Trip to Australia

Landen bezocht: