week 3: de laatste uren - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu week 3: de laatste uren - Reisverslag uit Kelmscott, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu

week 3: de laatste uren

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

19 Januari 2014 | Australië, Kelmscott

Mijn laatste blog vanuit Australië. Wat is de tijd snel gegaan! Het voelt gek dat ik weer weg ga. Aan al het leuke komt een eind, zo ook aan deze reis. Ik heb afgelopen week weer veel beleefd. Ik zal het allemaal zo nauwkeurig mogelijk proberen te beschrijven.

Zondag was een "gewone" zondag. Na de ochtend dienst was er koffie met gebak. Daarna ging de helft een tukje doen en ik ging naar de kerk. In de avond hadden we een brood maaltijd en werden er psalmen gezongen, die door mij begeleid werden op de piano. Daarna was het zitten en boekje lezen, of in mijn geval, een beetje contacten met vrienden. Toen was de dag al weer om.

Maandag ben ik om 6 uur in de ochtend vertrokken naar King Park, het park in de binnenstad van Perth. Ik heb daar veel foto's gemaakt en ook een mooie wandel route gelopen. Daarna heb ik nog wat klusjes rondom het huis gedaan. 's Middags ben ik weer naar Fremantle afgereisd om het grootste kerkorgel van het zuidelijk halfrond te bespelen (dit werd mij weer door iemand verteld. Kan iemand dat bevestigen? Volgens mij heeft hij gelijk). Daar ben ik gebleven tot na het eten. Daarna had ik beloofd een jongetje van +/- 8 jaar oud een soort orgeldemonstratie te geven in de kerk. Het werd dus een soort interactief privé concertje. Altijd erg leuk om te doen. Daarna was het inpakken voor de volgende dag

Dinsdag ben ik met de gebroeders Liam en Jeremy Dekker opweg gegaan voor een tour langs de mooiste plekjes van de zuid-west kust. Ik noem de plaatsen op en als ze niet bekend zijn, kijk vooral even op google maps! We zijn dinsdag rond half 10 vertrokken opweg naar Bunbury. Daar hebben we een goed kopje koffie op. Toen zijn we opweg gegaan naar Busselton, een mooi kustplaatsje. Daar hebben we geluncht en zijn we over de 1,8 km lange pier gaan wandelen. Helemaal tot het einde en weer terug. Een aardig stukje. Het was prachtig weer. Dat is altijd goed voor aan het strand! We zijn vanuit Busselton doorgereden naar een grot vlakbij yallingup. Dat was een druipsteen- en kristallengrot. Ook weer schitterend om te zien. Vanuit daar zijn we via een paar kleine surf dorpjes naar Margaret River gegaan. Daar was onze overnachting plaats. Daar hebben we genoten van een lekkere barbecue en van een mooie avond. We sliepen op een camping midden in een bos. Ik sliep in een swag (een oprolbaar 1 persoons tentje waar je slaapzak, kussen en matras al in liggen), Liam en Jeremy sliep in en tent. We zijn vroeg naar bed gegaan.

Woensdag zijn we om 8 uur weggereden van de camping. We hebben ons ontbijt gekocht bij een bakker en we hebben dat aan de Margaret River (waar de plaats naar vernoemd is) opgegeten. Na het ontbijt zijn we naar een koffie fabriek geweest waar we een kopje koffie gedronken hebben. Erg lekkere koffie! Na de koffie zijn we via weer wat kustdorpjes en een aantal onverharde wegen naar het volgende plaatsje gegaan. Dat was niet echt een dorpje maar een mooie plaats. Cape Leeuwin. Dat is de plaats waar de stille en de zuidelijke oceaan zich van elkaar scheiden. Cape Leeuwin is vernoemd naar het VOC-schip de Leeuwin die uit Texel kwam en de zuidwest kust van Australië ontdekte. Na dit zijn we naar Augusta gegaan. Dat ligt vlak boven cape Leeuwin en daar hebben we geluncht. Fish & chips. (dus vis en patat) een typisch engels/Australisch gerecht. Na de lunch zijn we rechtstreeks naar Albany gereden. Daar kwamen we rond 6 uur pas aan. Dat was een zeer lange reis. Langer dan ik had verwacht. Daar hebben we weer bij de familie van der Wal geslapen. Na een heerlijke maaltijd en een gezellige avond zijn we naar bed gegaan. Ik heb vlak voor het slapen nog een paar foto's gemaakt van de sterren die je buiten ziet. Dus ook van The Southern cross. Een sterrenbeeld die alleen op het zuidelijk halfrond te zien is. Bijzonder dus!

Donderdag hebben zijn we na het ontbijt naar wat kerken geweest om het orgel te bespelen. De vrijgemaakte kerk en de Wesley church, dat is een uniting church dat weer lijkt op de anglicaanse kerk. Dat hebben we tot de lunch gedaan. Na de lunch bij de van der Wal's zijn we weer terug naar Perth gereden. Deze keer met een kleine omweg. We zijn via Katanning, Wagin, Narrogin,Pingelly en Brookton weer in Kelmscott aangekomen. De reis duurde zo'n 1 ½ uur langer dan de gebruikelijke en snelste weg. Deze is zeker weten mooier! Je ziet nog wat oude en uitgetorven plaatsjes. Na thuiskomst was het natuurlijk even bijpraten en gelijk naar bed toe. Het waren zeer lange dagen, maar wel erg leuk om te doen!

Vrijdag begon vrij rustig met orgel studeren. Na de lunch had ik de taak alles voor te bereiden voor mijn verjaardagsfeest in de avond. Dus veel opruim en schoonmaak werk en inkopen doen. Om half 6 kwamen de eerste mensen voor een barbecue en om half 8 kwamen 35 anderen. Het was een gezellige avond dat zich half in de tuin en half in het zwembad afspeelde. Ik heb nog nooit mijn verjaardag met zoveel vrienden gevierd. Dat zegt ook wel iets over de gastvrijheid en betrokkenheid van de mensen in dit land. Ik vond het zelf erg bijzonder! Na een lange avond lag ik ook laat in mijn bed.

Zaterdag heb ik 's morgens meegeholpen de rommel op te ruimen en rond half 11 zijn we opweg gegaan naar Rottnest Island. Een eiland vlak bij Fremantle. Hier Kan je snorkelen, fietsen, musea bezoeken en natuurlijk ook wandelen. We zijn zo laat weg gegaan omdat de boten allemaal al volgeboekt waren. We zijn er tot 6 uur gebleven, wat eigenlijk tot half 4 had geweest, maar omdat wij geen fietsen hadden en de bus hadden gemist mistte wij ook de boot. Gelukkig mochten we mee op de boot later, dus zijn we de zee maar weer in gedoken om te snorkelen. Mijn bril was lek, dus ik heb niet zo veel gezwommen. Ik ben wel weer vreselijk verbrand, dus mocht iemand mij zien dinsdag, dan is dat de reden dat ik zo'n rood hoofd heb. Na de bootreis van een half uur en de autorit van 3 kwartier kwamen we weer thuis voor opnieuw een barbecue. Dat was voor mij van vrij korte duur, want ik had daarna al weer een verjaardagsfeest. Deze keer van iemand anders. Dat was ook weer een zwembad feest. Daar was ik ook weer vrij laat van terug. Ik heb erna nog wat foto's gemaakt van sterren en vervolgens ben ik naar bed gegaan.

Vandaag is het weer zondag. De 1-na-laatste dag in Australië. Het begon weer zoals gewoonlijk met een kerkdienst. Na de dienst zijn we op visite geweest. Na thuiskomst heb ik geluncht en nu zit in te schrijven. Dat moet ik nu dus ook snel doen, want over een half uur staan er mensen voor mij te wachten in de kerk, want ik geef vanmiddag een soort mini orgelconcert. Speciaal weer voor dat jongetje en ook voor meer vrienden deze keer. Na de dienst komt Melanie van der Wal eten (met haar ben ik 2 keer naar Albany afgereisd en ik verbleef bij haar ouders). Vanavond ook nog even wat verder inpakken en morgen alles maar afmaken. Een flinke klus! Ik moet ook nog de auto wassen en terugbrengen. Het wordt een lange en vermoeide dag! Om 22:05 vertrekt mijn vliegtuig. Dit zijn mijn vlieggegevens voor als u/jij wilt zien of ik vertrokken ben. Ik vertrek van Perth international airport om 22:05 (Nederlandse tijd 15:05). Vluchtnummer is EK-421 naar Dubai airport. Daar kom ik om 5:00 plaatselijke tijd aan, dus dat is in Nederland 3:00. Daar moet ik een tijdje wachten. Ik vertrek dan weer om 8:20 plaatselijke tijd (dus 6:20 in Nederland) met vluchtnummer EK-147 naar Schiphol. Daar hoop ik om 12:40 Nederlandse tijd te landen. Dat is dus weer een lange dag/nacht. Ik zal zeker nog een update sturen van hoe de reis was, maar verwacht er niet te veel van, want ik zal vast wel last van een jetlag hebben.

Voor de laatste keer de groeten uit Australië en hopelijk tot ziens in Nederland!

  • 19 Januari 2014 - 12:54

    Marry:

    Zo Matthijs jij dacht lest best, ik zal mijn laatste blog dubbel versturen LOL. Alvast een goede terugreis gewenst.

  • 19 Januari 2014 - 15:36

    Lies Herlaar:

    Wat een prachtige tijd heb je daar gehad en een schat aan ervaring heb je daar opgedaan.
    Een hele goede en fijne terugreis naar het kille Nederland en ik hoop je nog eens te spreken.

  • 19 Januari 2014 - 17:49

    Gerard Kardol:

    Matthijs, dat was me het weekje wel. Heb je alles in die laatste week gestopt? Ja helaas is dit je laatste verslag uit Down Under. Voor jou uiteraard, maar ook voor je trouwe lezers. Ik heb er steeds van genoten en zal het zeker gaan missen. Maar goed aan alles komt een eind, zo ook aan jou Australie avontuur. De tijd gaat toch wel snel zeker zo'n laatste week. Een hoop geregel nog, voordat je richting airport gaat.
    Maar dat heb je inmiddels wel geleerd, toch? Vanmorgen hebben we met H.C.M. gezongen in De Ark, volle bak
    en een mooie dienst. Ik denk ook, nee ik weet het zeker dat we prachtig gezongen hebben. Wim de Penning heeft ons begeleid op het orgel. Misschien de volgende keer jij. Maar eerst maar veilig thuiskomen.
    Ik wens je een goede vlucht en ik hoop dat je weinig last van een jet-lag hebt, maar dat horen we nog wel.
    Voor de laatste keer, op deze manier, de hartelijke groeten,

    Gerard Kardol

  • 19 Januari 2014 - 19:30

    Hans Molenaar:

    nou Mathijs, nog veel gedaan deze week!
    En nu zit het er weer op, ja, het is toch weer voorbij voor je het weet!
    Jammer, maar je gaat vast nog wel eens terug!
    Met je vader mee op concertreis of zo!
    Wij wensen je een hele goede terugreis en alvast tot ziens in Berkel!
    We vonden het trouwens erg leuk om je verslagen te lezen!

    groeten van Hans en Annie Molenaar.

  • 19 Januari 2014 - 19:50

    Van Wingerden:

    matthijs goeie reis

    groeten frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kelmscott

Matthijs

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 1373
Totaal aantal bezoekers 16794

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

trip to australia 2

15 Juli 2013 - 21 Januari 2014

Trip to Australia

Landen bezocht: