week 52 - Reisverslag uit Albany, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu week 52 - Reisverslag uit Albany, Australië van Matthijs Breukhoven - WaarBenJij.nu

week 52

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

29 December 2013 | Australië, Albany

Week 1 van mijn vakantie. Het is heerlijk hier. Een stuk koeler dan in Perth. Nog geeneens 30 graden. Nog even een korte beschrijving waar ik ben:
Ik ben vanaf zaterdag een huis aan het bewaken voor mensen die op vakantie zijn. Natuurlijk wel in Albany. Dit samen met 2 andere jongens.

Zondag was een rustige dag met 2 kerkdiensten, een ritje langs de zee en een stevig diner. Na het eten heb ik nog wat met een luchtbuks geschoten in de achtertuin. Daarna vroeg naar bed gegaan.

Maandag ochtend ben ik wezen studeren in de kerk. De kerk waar ik 2 concerten heb gespeeld. Daarna ben ik nog wat papierwerk gaan doen voor Henk Ballast zijn bedrijf. Ook dat gaat gewoon door. 's Avonds moest ik koken voor iedereen. De andere 2 heren waren laat klaar met werken. Het was goed gelukt al zeg ik het zelf. 's Avonds hebben we nog wat buiten gezeten en kwam, toen ik al in bed lach, onze aflossing. Zoon Maurice (van Gert en Gonda) met vrouw en kinderen. We hebben die nacht met 7 personen in dat huis geslapen. Voornamelijk op een matrasje op de vloer.

Dinsdag ben ik verhuisd van dat huis naar Gert en Gonda van der Wal. Daar mocht ik in de huiskamer slapen. 's Morgens na de koffie zagen we in de verte donkere wolken. De helft van de familie is bij de vrijwillige brandweer. Dus daar gingen we even bij kijken. Het betrof een bosbrand. Na de lunch zijn we weer gaan rijden over de onverharde wegen, de Gull Rock tracks. (de gene die iedere week hebben gelezen weten wat daar een paar weken geleden gebeurd is) Lekker stoffig. Daar hebben ik mooie foto's kunnen maken. Die voeg ik later nog wel toe. 's Avonds na het eten zijn we gaan vissen met een speer. Gewoon met laarzen aan tot op kniehoogte. Daar hebben we op Cobbler en op krab gevist. Cobbler is een platvis die giftig is, daarom ook de laarzen. Ze zijn heerlijk om te eten! we hadden in totaal 2 vissen en 1 krab!

Woensdag eerst naar de kerk geweest. Daarna hadden we een uitgebreide lunch en daarna zijn we naar het strand gegaan. Deze keer vlak naast de stad, dus zonder lastige wegen. 's Avonds hebben we rustig aan gedaan.

Donderdag zijn we na de koffie naar het strand gegaan om te vissen. Dingo's beach. Daar hebben we niet zo veel gevangen maar wel fijn op het strand gelegen. Na thuiskomst hadden we eerst een diner en daarna zijn we weer op Cobbler en krab gaan vissen. Deze keer hadden we van beide 1. Daarna vroeg naar bed voor de volgende dag.

Vrijdag had ik een vrij rustige ochtend. Een beetje uitslapen en daarna alleen mijn tent opzetten bij mijn volgende verblijfplaats, de caravan van de familie Ballast. Daarna hadden we een snelle lunch en zijn we naar Bluff Creek geweest om, jawel, te vissen. Deze keer was de vangst ook wat groter. Vooral haring en wat plathoofden (vrij vertaald). Daar zijn we tot het donker werd gebleven, dus hadden we ook een warme maaltijd op het strand. Een lekkere stamppot. Na thuiskomst snel gedoucht en naar mij nieuwe slaapplaats gereden. In de tent dus.

Zaterdag ochtend ging de wekker om kwart over 5 in de morgen. Om 6 uur zijn we vertrokken om wederom te vissen. Deze keer op Borno beach. Een uurtje rijden richting het westen. Hier hebben we zeker wel 40 vissen gevangen, waarvan ⅔ te klein was, dus die hebben we weer terug gegooid. Er zijn strenge regels in Australië. Het kan erg veel geld kosten, of zelf een nachtje de cel in, als je je niet aan de visregels houd. Rond lunchtijd waren we weer terug. Ik heb snel mijn spullen gepakt en ben toen naar de caravan gegaan voor de lunch en een beetje bijpraten, want ik had de familie Ballast al 1 ½ niet meer gesproken. Na de lunch ben ik weer naar dingo's Beach gegaan voor een stranddag zonder vissen. Daar hebben we vooral Australian cricket gespeeld. Dat lijkt op honkbal, maar dan wat anders. Ook hebben we daar broodjes worst voor avondeten gegeten. Ook erg lekker. Daarna zijn we nog even naar een ander klein strandje gegaan. Na thuiskomst snel even gedoucht en weer mijn tentje in.

Zondag weer naar de kerk natuurlijk. Deze keer naar de west-Albany kerk. Daar heb ik na de dienst nog even het orgel bespeeld met de Dekker broertjes, die inmiddels ook naar Albany waren afgereisd. Na de dienst hadden we koffie en cake met een groot gezelschap. Daarna een heerlijke lunch. Nu zit ik mijn blog te schrijven bij Gert en Gonda van der Wal. Even snel tussendoor, want nu ik dit schrijf ik het al weer tijd om naar de kerk te gaan. Vanavond hebben we een diner bij Gerrit Ballast. Daarna maar weer vroeg naar bed en morgen ga ik naar Denmark, een plaatsje 50 km van Albany al (dus niet dat land in Europa)


  • 29 December 2013 - 08:25

    Jan Moiman:

    Hoi Matthijs, leuk bericht weer,geniet er maar van,hier is het zeker geen strand weer,dus wat dat betreft kan je beter daar blijven.Maar ja om weer thuis te komen lijkt mij toch ook weer fijn.Er staan hier ook weer je oude vertrouwde orgels om op te spelen en te studeren.Nou ik wens je in ieder geval nog fijne weken toe met eeen gezelige jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2014.
    Groetjes,Jan.

  • 30 December 2013 - 10:13

    Hans Egberts:

    Het blijft goed toeven in Australië. Voorlopig nog een fijne weken. Wij wensen je een fijne jaarwisseling en een voorspoedig 2014.
    Tot ziens.
    Hans

  • 30 December 2013 - 16:58

    Mathijs Troost:

    Als ik het goed gelezen heb moet jij zo langzaam aan wat kilootjes aan gekomen zijn ,in je vakantie.
    Slapen vissen eten , maar Matthijs geniet er van zo lang je kan.
    Een goede jaar wisseling en en goed en gezond 2014 toe gewenst.
    En met een vriendengroet van ons uit het druilige Bergschenhoek.

  • 02 Januari 2014 - 19:26

    HansMolenaar:

    Hoi Matthijs, allereerst een heel goed en gezond nieuwjaar gewenst!
    Ik weet niet hoe de jaarwisseling daar bij jouw verlopen is maar hier is weer het een en ander gebeurt.
    Je bent aan je laatste weken daar begonnen, dus ik zou zeggen, geniet er nog even lekker van!
    Een hele goede reis naar huis straks en tot ziens in Berkel!

    Groetjes van Hans en Annie Molenaar.

  • 03 Januari 2014 - 11:54

    Lies Herlaar:

    Matthijs, de allerbeste wensen voor 2014.
    Wat fijn dat de temperatuur wat aangenamer is kan je wat makkelijker leuke dingen gaan doen in je vakantie.
    Geniet ervan (maar dat doe je al ) en wees voorzichtig zeker op die onverharde wegen !!

    Groetjes ,Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Albany

Matthijs

Actief sinds 08 Juli 2013
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 16789

Voorgaande reizen:

09 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

trip to australia 2

15 Juli 2013 - 21 Januari 2014

Trip to Australia

Landen bezocht: